lauantai 31. maaliskuuta 2012

1. Paiva

(pitka teksti = pitka paiva= paljon opittu)

Saavuin kisapaikalle hyvissa ajoissa. Aikaisempana paivana harjoitukset oli lahinna jonottamista, mutta erittain tarkea saada edes muutama kierros. Chula Vistan rata on hyvin tekninen. Radan teknisyydella tarkoitetaan yleensa sita ettei pysty ajamaan taysia, jollei handlaa manuaalia yms. Muodot on isoja, pyoran paalla pitaa tosissaan liikkua ellei halua paastaa harkaa valloilleen.

Olin ilmoittautunut ennakkoon, mutta menin silti tarkistamaan etta kaikki oli ok. Jonotus ilmoittautumis jonoon oli reilun tunnin. Tama ei haitannut, koska minulle oli sanottu etta minun treeniaika on 11.00. Lammittelin, venyttelin ja menin tarkistuttamaan pyoran aloittaakseni treenin.

Nainen vilkaisi pyoraa ja sanoi etta se on, mutta mina naytan naiselta ja naiset on treenannut 09.45! Noh, sniikkailin sisaan kaksi kertaa ja totesin ettei se ajaminen miksikaan enaa muutu.

Kisat alkaa, kamala maara ihmisia, strider-kuskit ihastutti, hirvea halina. En meinannut loytaa edes omaa nimeani moto-listoilta. Lopulta loytyi, olin motossa 114.

Odottelen ja kuulen etta moto 79 on ajamassa. Menen alas odottamaan omaa vuoroa. Kun menen lahemmas portteja mahaan sattuu enemman ja enemman. Kamala sekamelska. Numeroita huudetaan englanniksi sita tahtia etta se alkaa kuullostaa kiinalta.

Pian naen tutun miehensa, samassa hanen vaimonsa sanoo: Outi sina missasit motosi!!!!

Istun, pyoran paalla. Mita ihmetta? Ma olin tassa. Melkein itken. Mika tunari!

Seuraavan kerran olen paikalla jo kun moto 56 on radalla. Kuuntelen, yritan pysya mukana. Tuttu mies, joka on samassa motossa kuin mina tulee ja sanoo: meidan pitaa menna, ne juuri kutsui moton 115. Jos han ei olisi tullut, olisin missannut oman lahtoni taas. Portilla tulee lahto. Olen vaan jaassa. Jaan kaikista. Ensimmaisessa mutkassa olen saanut ryhman kiinni, mutta ne on vaan vahvempia kuin mina. En paase finaaliin.

Se kierros maksoi 45dollaria. Hauskan paivan olisin saanut ilman kisaakin, mutta ymmarrysta isojen kisojen hasellyksesta ja temposta en olisi ymmartanyt vain katsomalla.

Tarkea paiva. Apuri MM-kisoihin hakusessa! Anyone?

(kuvia myohemmin, koska unohdin kameran yhdelle naiselle)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti