maanantai 20. elokuuta 2012

Elämä

Toissa päivänä näin telkkarissa kuinka nainen makasi auton konepellillä ja katseli taivaalle. Pysähdyin! Minä haluan myös! Minäkin haluan katsella taivaalle. Olla rauhassa ja miettiä asioita, tai vielä parempi; olla miettimättä! Heräsin uudestaan, minkä ihmeen takia en sitten tee sitä? Koska minulla on niin kamala kiire kokoajan. Miten se on mahdollista? Ei minulla ole tämmöinen kiire kuin Jyväskylässä, mutta miksi? Koska joudun hoitamaan asioita. Hetken pähkäilin ja oivalsin, että kaikki nuo hoidettavat asiat kumpuaa jostain mitä omistan. Joko omistusasunnon asioita, tai yleisesti vanhempieni varastoon tungetun omaisuuden myymistä tai kunnostamista. Jos myisin kaiken pois, tai vielä parempi antaisin kaiken pois, niin olisin sadasti onnellisempi. Minulla olisi aikaa siihen mitä haluan tehdä. Minulla olisi aikaa nauttia. Nauttia ihmisten seurasta ja yleisestä olemisesta. Tällä hetkellä nautin suorittamisesta.

Tänään minun piti olla Lahdessa, mutta istun Jyväskylässä iskän tietokoneella. Suurin syy on omaisuus. Miksi sitä pitää haalia. Miksi talo tekee jonkun onnelliseksi? Mistä ihmiset yleensäkään tulevat iloisiksi?

Hyvin useat ihmiset kulkevat elämänsä läpi ns. perus kaavan mukaan; koulutus, työt, perhe.. mitä näitä nyt onkaan. Minusta tuntuu, ettei tuo kaava täyty minun kohdallani. Koulutus jäi vähän puoli tiehen, työt jäi kokonaan ja perhe.. hmmm. no niitä on useita :) Kalifornian perhe, Kungsbackan perhe, Märstan perhe, Lahden perhekin taitaa jo olla, Tansaniassakin minulla on kylä mihin voin palata milloin vain.. Ei kai se haittaa tehdä eritavalla. Ainut vaikeus tässä on se, että ihmisillä on luontainen tarve kuulua johonkin ja minä tunnen tavallaan olevani hieman outi ilman iitä.

Huomenna kiinnitän karavaanin nissanin perään. Mukana 4 potkupyörää, 3 BMX-pyörää ja 1 alamäkipyörä. Enempää ei mahtunut. Tiedän, ettei tämä ole kovinkaan perinteinen tapa (26 vuotiaalle naiselle) elää, mutta puhtain sydämmin voin sanoa, että olen onnellinen. Eniten huolin siitä, että miten muut jaksaa! En väheksy muiden elämiä tai valintoja, mutta haluaisin kaikkien olevan onnellisia!

Päivän BMX uutinen, tein jatkovarren satulatolppaan. Kuskit tapaa käyttää näitä pitkiä satulatolppia lämmitellessä. Tavallisesti on kaksi eri satulaa, lyhyelle ja pitkälle omat. Minun satulaa ei kuitenkaan saanut irti vanhasta tolpasta, joten tein jatkopalan..



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti